Udgivet i 3 kommentarer

Endnu en grund til, at mine kunder friggin rocks!

Forleden postede jeg noget på Instagram, som vel egentlig var ment som en joke. Men selvfølgelig kom der en reaktion…

Billedet var af vores kat Felix med ordene om, at han sad klar i supporten, da chefen havde travlt i produktionen. Havde man et spørgsmål til DuftVerket, skulle man altså bare sende ham en mail… 

duftverket duftlys felix kundeservice

Blot få minutter efter ramte nedenstående min indbakke…

Hej Felix

Jeg kunne godt tænke mig at vide om du kommer til at designe og navngive nogle nye dufte? Det kunne jeg godt tænke mig. Gråstribede katte styrer!!

 Mjaw fra Hr. Grå

Jamen er det ikke fantastisk? Jeg kiggede lige en ekstra gang på afsenderen, og guess what – den er bare navngivet med “HR Grå”!!! (jeg skriver ikke lige hele adressen her) Men altså… dét er da virkelig gennemført! Og “Felix” kunne selvfølgelig ikke lade være med at skrive tilbage:

Hej Hr Grå!
Hold op hvor er det dejligt at få en mail fra dig! Jeg var lige ved at falde i søvn – det vælter jo bare ind med spam, så det er fedt med en seriøs forespørgsel!
 
For ja – jeg går og arbejder på en ny duft.. Okay indtil videre er det kun inde i mit smukke, stribede hovede – vi har ikke købt duftolierne hjem til den endnu. Men jeg tænker noget fisk, måske lidt ostenoter og så en base af sure sokker… Det kan jeg virkelig godt lide. Måske du kan give mig noget feedback på den? Chefen siger, at der er et par kunder, som efterspørger flere blomsterdufte, men jeg ved sgu ikke rigtigt… Synes det er noget tøse-fis for at være ærlig… Men jeg ved hun har gang i noget eucalyptus-test for tiden.. FØJ det er frisk!
 
Glæder mig til at høre fra dig igen og ja – gråstribede katte styrer for vildt maaaan!
 
Mjaw fra Felix
 
PS. Chefen er helt på røven over, at du har skrevet. Tænker på hvem dælen det kan være, men hun smiler helt vildt meget!!
Udgivet i Skriv en kommentar

Anmeldelse af DuftVerket fra NordicBeautySecrets

Anmeldelse af dufte – den første af slagsen som gjorde en enorm forskel…

Cecilia fra NordicBeautySecrets var én af de første til at omtale mine produkter. Den video skal da med her på bloggen, for den har selvfølgelig en stor plads i mit hjerte..

Jeg husker stadig at vi sad hele familien om skærmen, fordi vi skulle se, hvordan en fremmed (men klooog klog og fornuftig kvinde) omtalte mine dufte og min aromalampe.. Total hjertebank-fremkaldende at trykke “play” men derefter bredte smilene sig, og det var faktisk ret rørende at høre hende snakke om DuftVerket…. Evigt taknemmelig for dette!

Udgivet i 23 kommentarer

DIY duftpinde – en lille guide

DIY guide: Sådan laver du selv duftpinde (En guide fra DuftVerket)

Opdatering 2023: Jeg knækkede endelig koden til at lave de perfekte duftpinde der rent faktisk giver duft! Derfor er de nu tilgængelige i webshoppen og kan findes lige her under:  Duftpinde og refill olier

Men vil du selv producere med dagligvare-produkter, så læs med under billedet m´kay??

duftpinde sorte med sorte pinde diffusere hvide duftpinde hvide pinde Oh So Soft

Tilbage til blogindlægget fra 2013:

Hvis jeg kender dig, som læser med her, ret så er vi to ganske enige om, at et velduftende hjem er super lækkert at træde ind i. Det ER bare instant velvære og feel-good…nessss…

Duftpinde – altså de her flasker med duftolier eller æteriske olier og træpinde, kan efterhånden købes mange steder og i mange prisklasser. Jeg har selv købt en del af den slags gennem årene, men er gang på gang (ligesom med mange duftlys) blevet skuffet. Jeg har ganske enkelt aldrig oplevet, at duftpinde der afgiver nok duft! For hvis jeg skal have snuden helt ned i flasken for at kunne dufte de gode sager, jamen så er det da penge ud af vinduet?! Right?

Derfor laver jeg selv de her duftpinde (okay jeg snitter så ikke lige selv pindene meeeen you know) Der er flere forskellige måder at lave dem på, og lur mig om ikke du lige får “2 stk. for 1 stks pris” lige her. Den ene opskrift er med en base af mandelolie – den anden med vand og vodka. Yes. Vodka. Resultatet af de to er blevet ret forskelligt, og du kan læse min dom sidst i indlægget.

Nedenfor ser du alt det habengut, jeg valgte at bruge men husk; Det er til to forskellige opskrifter, så mindre kan sagtens gøre det!

diy duftpinde, hjemmelavede dufte

De fire flasker med låg forrest i venstre side er æteriske- og duftolier. Ved siden af ser du selve beholderne til det færdige produkt. Jeg har valgt et brunt apoteker-agtig glas og en tom beholder fra en købt og opbrugt sæt duftpinde (eller.. “opbrugt” er egentlig løgn. Jeg endte med at hælde væsken ud, da det duftede af absolutely nuttin´. Den er købt i Normal, og får altså ikke min varmeste anbefaling – med mindre det bare er flasken og pindene til dette DIY-projekt, du går efter selvfølgelig…)

Bagerst står en hvid flaske mandelolie, en dunk demineraliseret vand og en flaske vodka. Ja og allerbagerst ser du en kattekilling og en krukke med hornvioler, men dét er faktisk slet ikke nødvendigt. Mere nice to have end need to have faktisk…

Men altså her er, som lovet med denne lille teaser på Instagram, min duftpinde DIY:

Duftpinde

Opskrift på duftpinde baseret på mandelolie – du skal bruge:

Beholder: Helst én med så lille en hals som muligt for at undgå, at duften fordamper for hurtigt. Det brune glas her er dermed ikke ideelt, men jeg synes det er så pææænt…

Træpinde: Dem til grillspyd fra supermarkedet er oplagte. Pga. den store halsåbning på glasset, skal der ikke (i teorien) så mange pinde til, som ved en mindre flaskehals.

Mandelolie: Du fylder bare op. Any old mandelolie (eller babyolie!) will do.

Duftolie: Jeg har brugt ca. 7 ml og blandet lidt citron og basilikum. Den er til badeværelset og tænkte at det friske citrusnoter og “grønne dufte” ville være et godt valg.

Olierne røres sammen og pindene placeres i beholderen. Done!

duftpinde diy

DIY  duftpinde baseret på vand og vodka:

Beholder: Igen -helst én med så lille en hals som muligt for at undgå, at duften fordamper for hurtigt. Denne er oplagt, og fremstillet til formålet. Købt i Normal som sagt men.. ja.

Træpinde: Dem til grillspyd fra supermarkedet er oplagte.

Vand: Jeg har brugt demineraliseret vand, fordi vi lige havde det, men ellers ville jeg nok bare bruge vand fra hanen. Er ikke så bange for udviklingen af bakterier, da der tilsættes alkohol. (Guuud er det derfor jeg aldrig er syg??)

Vodka: Ned i halsen med det! Nej stop – flaskehalsen! Bare et lille “skwis” for at få det hele til at”binde” bedre.

Æterisk olie og duftolier: Her gik jeg lidt amok og kombinerede både dem fra naturen og dem, som er fremstillet til kosmetik under kontrollerede forhold (kender du min holdning på det her område? Ellers kan du læse lidt om æterisk olie vs. duftolie HER) Jeg har brugt cypress (æterisk) og duftolier med noter af solbær og sandeltræ. Jeg elsker at eksperimentere med dufte NEWSFLASH og her kan der virkelig leges uden de store “risici” (som hvis du f.eks. laver et stort duftlys, som så viser sig ikke at falde i din smag…)

Vand og vodka røres sammen i beholderen. Efterfølgende tilsættes duft og pinde.

Ps. Jeg må indrømme at jeg lidt mistede overblikket over, hvor meget duft jeg endte med at bruge her, men bruger du udelukkende æteriske olier anbefales ca. 45 dråber.

Resultat og dom efter et par dages test-run:

Tjaahh den brune med mandelolie giver mig altså ikke nok duft. Har endda løbende tilsat mere og mere duftolie, men jeg kan overhovedet ikke dufte hverken citrus eller basilikum, når jeg træder ind på vores badeværelse (og nej – ingen dumsmarte kommentarer her vel? Høhø…) 

Til gengæld er jeg VILDT glad for min vand- og vodka version, der står lige her ved min side på mit skrivebord. Den virker dælme! Duften er meget mild, men den er der! Så den er et godt alternativ til min duftvoks, når der ikke skal “ske så meget”.

FIY: Konceptet virker ved at sprede duften via træpindene, som skal vendes 180 grader af og til. Du kan justere styrken ved at sætte flere pinde i for en kraftigere – og færre for en mildere duft (sagde hende som liiiige putter et par ekstra pinde i. Igen. Oooog lidt mere duft. Igen.)

Kunne du bruge den lille DIY her? Eller har du selv eksperimenteret med dufte til hjemmet? Så skriv meget gerne et par ord i kommentarfeltet, det er så skide hyggeligt 🙂

Men ellers: Så har jeg i 2023 endelig fået udviklet den helt rigtige sammensætning. Denne er baseret på professionelle råvarer og altså hverken mandelolie eller vodka, som du ville kunne bruge til eget brug.

Du finder mine produkter her: Duftpinde og refill olier 

Udgivet i Skriv en kommentar

Stress i 2016? Tja det bestemmer du selv….

Provokerende overskrift? Måske… Men ikke desto mindre, er det altså rigtigt.

Og ja – det er måske et lidt mere alvorligt emne end “de nyeste duft” eller en snak om læbepomader, men velvære må være den store fælles paraply, der favner det hele..

For det her ord “stress” det fylder godt nok meget i medierne, i vores hverdag og vores ordforråd. Jeg bliver helt trist, når jeg hører min datters veninde på 9 år nærmest undskylde over for min datter, fordi hun ikke altid er så hurtig til at svare på sms´er fordi der jo både er Snap Chat, Instagram osv. at holde styr på, og det er jo ret stressende… Av!

Men tilbage til overskriften, for jo; stress. er. noget. du. selv. skaber. Også selvom du måske synes, at det er chefens, samfundet eller whatever´s skyld. Det er det ikke. Stress er faktisk “bare” frygt, som du selv generere inde i hovedet. Det kommer af tanker, og det er altså kun dig, der kan tænke dine tanker inde i dit hoved.

Stress (og andet ubehag) kommer af negative følelser og negative følelser kommer af negative tanker. Simpelt ikke? Men sådan er det nu engang. Det er ikke bare desværre ikke så nemt at ændre sin tankegang og sine egne overbevisninger, om hvordan verden hænger sammen. Ofte er de tanker jo lagret gennem mange år. Derfor er det hårdt arbejde, hvis man vil ændre sine tanker, sine følelser og dermed sin.. ja lykkefølelse simpelthen.

Så i 2016 skal du altså bare lige stoppe med at tænke noget som helst negativt – okay? Ja for så føler du hverken stress eller andre ubehageligheder og vupti! Ren lykke og stress-free-ness… Nej selvfølgelig ikke. For selvom det egentlig er logisk nok, det her med at vi selv skaber vores tanker, følelser og stress, ja så er det jo pissesvært. Simpelt men pissesvært. Men jeg synes, at du og jeg selv skal tage ansvar for vores egne tanker – som skaber vores følelser – som skaber vores velbefindende. Er det ikke en aftale? Yes or no? Talk to me… Og hav så et helt fantastisk nytår – jeg bukker og takker for det gamle.

Udgivet i Skriv en kommentar

Nye duftlamper – en lille video

Duftlamper eller aromalamper? Hvad kalder du dem egentlig?

Det spørger jeg lidt ind til her i videoen, hvor jeg også viser de nye søde Buddhaer frem. Jeg havde aldrig troet, at jeg skulle have Buddhaer i butikken, da jeg mest er til det helt stilrene og enkle design. Det kunne åbenbart godt kombineres fandt jeg ud af, da jeg faldt over disse fine Buddha duftlamper.

Men ååååhhh det der med at se sig selv på video altså… Ja det er en spøjs oplevelse. Har dog besluttet at lægge den til side, da jeg har en kæmpe trang til at “snakke med dig” på det her medie også. Den trang overgår heldigvis ubehaget ved at være på kamera 😉 Men altså jeg må også indrømme.. det var sgu lidt sjovt også. Flere videoer på vej! Basta!

Udgivet i Skriv en kommentar

Mine tanker om iværksætteri; et mini-interview

Min super skønne leverandør af papkasser, bobleplast osv. har bragt en lille artikel om… MAAAAIIJ. Så tusind tak for taletid til drengene hos BilligEmballage.dk

Eftersom jeg engang imellem får nogle spørgsmål om iværksætteri, ja så synes jeg lige, at jeg vil smide artiklen ind på bloggen også. Here we go – sakset fra Billig Emballage:

 

Mød DuftVerkets iværksætter

Man siger jo det der med, at iværksættere er sådan nogle, der bruger nogle få år på at leve, som ingen andre gider, for derefter at leve resten af livet på den måde, som alle drømmer om…

Det er selvfølgelig sat lidt på spidsen, men der er da bestemt noget om det. Det er jo ikke altid nogen dans på roser, at starte et nyt firma op, lige meget hvor fedt et projekt man synes det er.

For mig og mit duftfirma (og sikkert iværksættere generelt) er der i hvert fald alt “rugbrødsarbejdet” som af og til kan være… ja kedeligt for at sige det, som det er. Momsregnskab, sourcing af nye leverandører og vedligeholdelse af websitet, er nogle af de ting, som jeg personligt ikke ligefrem jubler over at skulle passe. I disse situationer kan man så lade sig inspirere af BilligEmballage, som i mine øjne, formår at få det sjoveste ud af alle situationer – jeg mener, har du set deres YouTube videoer og Facebook opdateringer? Man kan åbenbart sagtens sælge papkasser og være kreativ på samme tid.

Men lad os hellere fokusere på det positive! Det er jo trods alt dét, der gør at vi bliver ved ikke? MIN passion er dufte og selvforkælelse. Jeg er ganske enkelt ekstremt betaget af, hvordan duftsansen kan påvirke vores humør og følelsen af velvære – derfor producerer jeg dufte til hjemmet som er et miljøvenligt alternativ til duftlys. Jeg gør det på en måde, som vi ellers har set alt for lidt til i DK, nemlig i form af duftvoks i små brikker, der er skabt af økologisk soja, luksuriøse duftolier og ren kærlighed. At få lov at nørde igennem med de her dufte, gør mig ganske enkelt glad langt ned i maven. Det overgår altså nedturen over at skulle føre regnskab med 700 %! En anden ting der virkelig er tilfredsstillende for mig (og igen – sikkert iværksættere generelt) er, at jeg. Selv. Bestemmer. Nøj hvor er det dejligt, ikke at skulle spørge om lov til noget, ikke at være styret af, hvordan “man gør i dette firma” og ikke skulle arbejde for at realisere nogen andens drøm – men kun sin egen. Dét er da for fedt!

Så ja for mig indebærer dét at være iværksætter mange ting – gode som dårlige. Når man så stadig kun er en enmandshær og selv har alle kasketterne på, ja så er det da bestemt en udfordring – men uden udfordringer flytter vi os jo heller ikke vel?

Tak fordi du læste med så langt. Hvis du er interesseret i et velduftende hjem og synes det kunne være sjovt at lege lidt med, så kig endelig ind forbi på www.duftverket.dk.

VH Lene Nehlsen

PS. Hav en velduftende dag og husk at forkæle dig selv!